https://benkevali.hu

Általános Szerződési Feltételek

Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) meghatározzák a Lalita by Leria Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) és a terméket vagy szolgáltatást megrendelő személy (a továbbiakban: Felhasználó) jogait és kötelezettségeit, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit tartalmazza.

A Felhasználó a termék vagy a szolgáltatás megrendelése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A www.benkevali.hu domain név alatt üzemeltetett weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) elérhető termékek és szolgáltatások megrendelésével a Felhasználó elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit.

 

Irányadó jogszabályok

  • évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről,
  • évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről,
  • évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről,
  • 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól,
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól,
  • 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól.

 

A Szolgáltató adatai

Név: Lalita by Leria Kft.

Székhely: 2890 Tata, Levendulakert utca 11/B.  

Cégjegyzékszám: 11-09-030394

Adószám: 32301128-1-11

Képviselő: Benke Valéria ügyvezető

Weblap: www.benkevali.hu

E-mail: info@benkevali.hu

 

A Szolgáltatás igénybevétele

A Szolgáltató egyéni és csoportos, személyes és online pszichológiai tanácsadást nyújt a Felhasználónak, melyet a Pszichológusok Etikai Kódexe által javasolt etikai elvek betartásával végez.

A Szolgáltató elsődlegesen szexuálpszichológiával foglalkozik, Szolgáltatása nem
minősül egészségügyi ellátásnak, mentális problémák esetén Szolgáltató pszichoterápiás ellátás igénybe vételét javasolja.

A Szolgáltató a honlapján keresztül önismeretet fejlesztő kurzus elérését is biztosítja a Felhasználónak.

A Szolgáltatás célja a Felhasználó mentális egészségének, állapotának javítása, életvezetésének fejlesztése. A megbízás nem eredménykötelem.

Felhasználó főszabály szerint 18 éven felüli, cselekvőképes természetes személy lehet. 18 év alatti személy csak a szülői felügyelet gyakorlójának hozzájárulásával veheti igénybe Szolgáltató szolgáltatásait. A Felhasználó saját felelősségére nyilatkozik életkoráról. Az életkor téves megjelöléséből származó kár tekintetében a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

A Szolgáltató vélelmezi, hogy a Felhasználó az ítélőképességének birtokában, felelős módon veszi igénybe a szolgáltatásait, döntéseit ezek tudatában és birtokában hozza. Amennyiben a tanácsadás során ezek ellenkezője derül ki a Szolgáltató számára, jogosult a szerződést felmondani.

A szerződés a Szolgáltató és a Felhasználó között a Felhasználó által a www.benkevali.hu weboldal Kapcsolat aloldalán található kapcsolatfelvételi űrlap kitöltésével, illetve az ugyanezen oldalon található e-mail címen történő kapcsolatfelvétellel, illetve a kapcsolatfelvételre megadott telefonszámon keresztül történő kapcsolatfelvétellel kezdeményezhető.

A Szolgáltató a beérkezett megkeresést, kapcsolatfelvételt megvizsgálja. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a beérkezett megkeresést elutasítsa. Az elfogadott megrendelések, megkeresések elektronikus levélben, illetve szóbeli megkeresés esetén szóban kerülnek visszaigazolásra. Ilyen módon a felek között szerződéses jogviszony jön létre, melyre a jelen ÁSZF-ben foglaltak kötelezően irányadóak.

A Szolgáltató és a Felhasználó megállapodnak az együttműködés pontos kereteiről [pl. a Szolgáltatás ellenértékének mértéke, a fizetés módja, a tanácsadás helye és időpontja, a választott szolgáltatás típusa (személyes vagy online konzultáció) stb.].
Az online pszichológiai tanácsadás a Felhasználó által kiválasztott és a Szolgáltatóval leegyeztetett időpontban Skype vagy Zoom videó hívás igénybe vételével történik (megbeszélés alapján ettől el lehet térni).

A foglalásra és annak lemondására a kívánt időpontot megelőző minimum 24 órával van lehetőség. Amennyiben a lemondásra a lefoglalt időpontot megelőző 24 órával kerül sor, a Felhasználó a Szolgáltatás díját köteles megfizetni abban az esetben is, amennyiben a Szolgáltatást nem veszi igénybe.

Az a Felhasználó, akinek a Szolgáltató tartósan szolgáltat (a Felhasználó rendszeres jelleggel pszichológiai tanácsadáson vesz részt), a harmadik tanácsadást követően, a lefoglalt időpont 14 napon belüli lemondása esetén a Szolgáltatás díjának 50%-át köteles megfizetni. Amennyiben a lemondásra a lefoglalt időpontot megelőző 24 órával kerül sor, a Felhasználó a Szolgáltatás díjának 100%-át köteles megfizetni.

A Felhasználó a Szolgáltatás igénybevételével tudomásul veszi és elfogadja, hogy az általa megadott valamennyi adat, információ valódiságáért és azok tartalmáért a Felhasználó felel, azokért Szolgáltató semminemű felelősséget nem vállal.

A pszichológiai tanácsadás alkalmanként 50 percig tart. A Felhasználó esetleges késedelmes érkezése miatt nem hosszabbítható meg a tanácsadás időtartama és a teljes díj esedékes.

A pszichológiai tanácsadás díja 25.000,-Ft/50 perc. A díj – számla ellenében – a helyszínen készpénzben fizetendő, vagy a számla szerint átutalandó a Szolgáltató részére. Késedelmes fizetés esetén a Szolgáltató igényt tarthat a Ptk. szerinti késedelmi kamatra.

A Szolgáltató a pszichológiai tanácsadáson kívül a többi Szolgáltatás (pl. workshop) időtartamát és díját egyedileg állapítja meg és arról tájékoztatja a Felhasználót.

A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a konzultáció feltétele az alkohol-, drog- vagy egyéb tudatmódosító szertől mentes állapot. Ellenkező esetben a Szolgáltató jogosult megtagadni a konzultációt és jogosult a díjazásra.

A Szolgáltatót titoktartási kötelezettség terheli a Szolgáltatás igénybevétele során elhangzottakkal kapcsolatosan. Bizonyos esetekben a Szolgáltató a Felhasználó érdekében más szakemberek bevonását vagy felkeresését javasolhatja, illetve jelzi, amennyiben a Szolgáltató szakterületén kívüli probléma merült fel a tanácsadás során. A Szolgáltató szakmai szupervízió alkalmával a Szolgáltatás igénybevétele során elhangzottakat anonim módon, a Felhasználó személyes adatainak titokban tartásával, más szakemberekkel megoszthatja, a Szolgáltató munkájának segítése, illetve esetleges elakadás feloldása érdekében.

 

A termék megrendelése

A Felhasználónak lehetősége van megrendelni a Weboldalon megjelenített termékeket. A termékek részleteiről és díjáról a Felhasználó az adott termékre kattintva tájékozódhat. A megjelenített árak forintban értendők és az Általános Forgalmi Adó (ÁFA) összegét tartalmazzák.

A szállítási költséget a termékek mellett megjelenített ár nem tartalmazza, az külön kerül feltüntetésre a megrendelés folyamán, mely azután megjelenik a számlán is és automatikusan hozzáadódik a végösszeghez.

A Weboldalon a Szolgáltató feltünteti a termék nevét és leírását, valamint a termékről fotót jeleníthet meg. A termék adatlapján megjelenített kép eltérhet a valóságtól, a Szolgáltató nem vállal felelősséget a megjelenített kép és a termék tényleges kinézete miatti esetleges különbség miatt.

A termék megrendelése a megrendelő űrlap kitöltésével, a Felhasználó nevének, e-mail címének, telefonszámának és számlázási, valamint szállítási címének megadásával kezdeményezhető. A rendelés elküldésével a Felhasználónak fizetési kötelezettsége keletkezik.

Az elküldött és beérkezett rendelésekről a Szolgáltató 48 órán belül e-mail értesítést küld a Felhasználó részére. Amennyiben a visszaigazoló e-mail nem érkezik meg a Felhasználó által megadott e-mail fiókba, a Felhasználó mentesül az ajánlati vagy szerződéses kötelezettség alól, így nem lesz köteles megvásárolni a megrendelt tételeket. A Szolgáltató kizárja a felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg, mert a Felhasználó valótlan/hibás e-mail címet adott meg a megrendelés során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

A megrendeléseket a nap 0-24 órájában van lehetőség leadni. A beérkezett megrendeléseket a Szolgáltató munkanapokon dolgozza fel 9.00-16.00 óráig. A feldolgozási időn túl, a hétvégéken és a munkaszüneti napokon leadott megrendelések a következő munkanapon kerülnek feldolgozásra.

 

 

Szállítás

A Szolgáltató a megrendelt terméket kiszállítással juttatja el a Felhasználó részére.  A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását.

  • A házhozszállítási díja 990,-Ft.
  • Foxpost, GLS vagy DPD csomagpontra vagy csomagautomatába történő szállítás díja 990,-Ft.
  • MPL postacsomaggal történő kiszállítás díja 1.990,-Ft.

A szállítási határidő függ a rendelés leadásának időpontjától és a készlettől. A Szolgáltató a rendeléseket, a rendelés leadását követő első munkanapon kezdi el feldolgozni, ezt követően legkésőbb öt munkanapon kezdeményezi a kiszállítást.

A Szolgáltatót a tévesen vagy pontatlanul megadott szállítási adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, vagy egyéb problémáért felelősség nem terheli. Személyes átvételre nincs lehetőség.

 

Fizetési feltételek

A Felhasználó a megrendelését online bankkártyás szolgáltatás által egyenlítheti ki. Az online bankkártyás fizetések a Stripe rendszerén keresztül valósulnak meg. A Szolgáltató elektronikus úton küldi el a számlát a megadott e-mail címre.

 

Elállási jog

A fogyasztónak minősülő Felhasználó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől. Ha a Felhasználó élni kíván az elállási jogával, ezt határidőben, írásban jelezni köteles a Szolgáltató részére.

A megrendelt terméket a Felhasználónak haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül  vissza kell juttatnia a Szolgáltató részére. A visszaküldéssel kapcsolatos szállítási költségek a Felhasználót terhelik. Az utánvéttel visszaküldött csomagokat a Szolgáltatónak nem áll módjában átvenni.

A nem rendeltetésszerű használatból keletkező anyagi kár megtérítését joga van követelni a Szolgáltatónak a Felhasználótól.

A Szolgáltató a visszaküldött csomag beérkezésétől számított legkésőbb 14 napon belül köteles visszatéríteni a vételárat a Felhasználó felé. A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja.

A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg a terméket vissza nem kapta vagy a Felhasználó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül.

 

Kellékszavatosságról és termékszavatosságról szóló tájékoztatás

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt

 

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

A termék hibája esetén Ön – választása szerint – kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Jogi nyilatkozat, szellemi termékek

A Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a szerver esetleges meghibásodásából, a honlap tartalmának harmadik fél általi megváltoztatásából származó károkért.

A Felhasználó a szolgáltatások megrendelése során köteles a saját, valós adatait megadni. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben a Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A honlapot mindenki saját felelősségére használja. A rendszerben előforduló esetleges késedelemért, hibáért, az ebből adódó hiányos információ áramlásért a Szolgáltató nem tehető felelőssé.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, például a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0,-Ft-os vagy 1,-Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szolgáltatásnyújtást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat vásárlási szándéktól.

A www.benkevali.hu honlapon található minden cikk, bejegyzés és tartalom a Szolgáltató saját szellemi terméke, kivéve, ha ez másképp kerül feltüntetésre. A szövegtartalom a Szolgáltató saját tapasztalataira építkezik és saját véleményét tükrözik, a megjelenített képek pedig illusztrációs célt szolgálnak egy-egy hangulat megjelenítése érdekében. Szolgáltató rögzíti, hogy a honlapon található bejegyzések, információk nem minősülnek tanácsadásnak.

A Szolgáltató a szerzői jog jogosultja a honlapon, a közösségi médián és a Szolgáltató által összeállított bármely anyagban (pl. workbook, hanganyag stb.) megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve valamennyi elkészíttetett grafikát, képet, fotót, írást, blogbejegyzést és a honlap felületének elrendezését, ötleteket, megvalósításokat).

A honlap látogatója a weboldal böngészésével arra szerez jogosultságot, hogy a honlapon olvasható tartalmakat saját személyes információ szerzés céljára felhasználja fel. A honlapon, a közösségi médiafelületeken és a Szolgáltató által összeállított anyagokban található valamennyi tartalom a Szolgáltató szellemi termékeit képezik és azok üzleti célú felhasználásához, vagy annak változatlan vagy nagymértékben hasonló módon történő átvételéhez, vagy egyéb felhasználásához a Szolgáltató írásos engedélye és a forrás megjelölése szükséges.

 

Panaszügyintézés és jogérvényesítés

A Felhasználó a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos kifogásait a Szolgáltató felé az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő szóban vagy írásban:

E-mail: info@benkevali.hu

Levelezési cím: 2890 Tata, Levendulakert utca 11/B.  

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési termék felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan köteles eljárni. A telefonon vagy elektronikus hírközlési termék felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően 30 napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési termék felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési termék felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig köteles megőrizni.

Amennyiben a Szolgáltató és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

  • Fogyasztóvédelmi hatóság: Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: kormanyhivatal.hu
  • Bírósági eljárás: A Felhasználó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében.
  • Békéltető Testület: A fogyasztói panasz elutasítása esetén, a fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  • a testület döntésére irányuló indítvány,
  • a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az egyeztetés megkísérléséről.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: www.bekeltetes.hu

Az egyes Békéltető Testületek elérhetőségei:

  • Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: +36-72/507-154

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Honlap: www.baranyabekeltetes.hu

  • Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszám: (+36) 76 501 525, 501 532

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

  • Békés Megyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszám: 06-66-324-976

E-mail: bekeltetes@bmkik.hu

  • Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám: 46/501-091, 46/501-871

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

  • Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszám: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap: www.bekeltet.bkik.hu

  • Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: +36-62/554-250/118

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

  • Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

  • Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

  • Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710, 06-52-500-745

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

  • Heves Megyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6.

Telefonszám: +36 36 416-660/105

E-mail: bekeltetes@hkik.hu

  • Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-30.

Telefonszám: 20/373-2570

E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

  • Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszám: 06-34-513-010

E-mail: bekeltetes@kemkik.hu

Honlap: www.kemkik.hu

  • Nógrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz 14.

Telefonszám: 06-32-520-860

E-mail: nkik@nkik.hu

Honlap: www.nkik.hu

  • Pest Megyei Békéltető Testület

Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81

Telefonszám: 06-1-792-7881

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu

  • Somogy Megyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.

Telefonszám: 06-82-501-000,  06-82-501-026

E-mail: skik@skik.hu

Honlap: www.skik.hu

  • Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszám: 06-42-420-180

E-mail: bekelteto@szabkam.hu

  • Tolna Megyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszám: 06-74-411-661

E-mail: kamara@tmkik.hu, monus.greta@tmkik.hu

  • Vas Megyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.

Telefonszám: 06-94-312-356, 06-94-506-645

E-mail: bea@vmkik.hu

  • Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.

Telefonszám: 06-88-814-121

E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu

Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

  • Zala Megyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefonszám: 06-92-550-513

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Honlap: www.bekelteteszala.hu/

Online vitarendezési platform: Az Európai Bizottság által létrehozott honlapon keresztül a fogyasztónak lehetősége nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáját ezen keresztül rendezze egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

Egyéb rendelkezések

A Szolgáltató és a Felhasználó közötti jogviszonyra a magyar jog az irányadó.

Jelen ÁSZF elektronikus formában és kizárólag magyar nyelven kerül megkötésre. Az így létrejött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek és nem kerül iktatásra.

Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni, melynek esetleges jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik.

A Szolgáltatónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

Jelen ÁSZF-et a Szolgáltató indoklás nélkül bármikor egyoldalúan módosíthatja. Kérjük, hogy rendszeresen tekintse meg az Általános Szerződési Feltételeket.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben az irányadó jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

A www.benkevali.hu böngészésével, továbbá termék vagy szolgáltatás megrendelésével a Felhasználó elfogadja az ÁSZF tartalmát.

 

  1. 06. 20.
0
    0
    A te kosarad
    A kosarad üres :(Vissza a Shop-ba